2001390557 |
Competències i avaluació dels àmbits transversals |
2019-2020 |
Curs semipresencial. Secundària Obligatòria |
|
|
|
18/2/2020 - 5/5/2020 (20 hores) de 16:00h a 19:00h |
|
INS Manuel de Cabanyes |
|
av. Francesc Macià, 110-114 (Vilanova i la Geltrú)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei de Currículum de Secundària i Batxillerat
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Tipus activitat |
CTRA Competències i avaluació dels àmbits transversals
|
| |
Inscripció |
09/01/2020 - 19/01/2020 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Reflexió al voltant de la implementació de les competències dels dos àmbits transversals del currículum de l'educació secundària obligatòria, l'àmbit digital i l'àmbit personal i social.
Pràctica reflexiva compartida sobre el concepte de competència transversal i de les implicacions pedagògiques amb relació a la resta d'àmbits i matèries.
Propostes funcionals de models d'organització de centre per a l'ensenyament i l'avaluació col·legiada de les competències transversals.
Model de formació coconstructiu i reconstructiu entre el professorat fonamentat en la participació activa, l'aprenentatge entre iguals i la iniciativa personal, que repliqui formats d¿aprenentatge competencials amb relació a les competències transversals.
|
| |
Objectius |
General
Diagnosticar l'estat de la qüestió, dissenyar i posar en pràctica un pla de centre de les competències dels àmbits transversals, consensuat amb els diferents equips responsables en el context del currículum competencial i integrar-ne l'avaluació dels àmbits transversals a partir d'un treball coordinat i amb presa de decisions col·legiades.
Específics
1. Identificar i comprendre els elements fonamentals de l'ensenyament i aprenentatge per competències.
2. Conèixer i identificar de forma més específica els àmbits i les competències transversals.
3. Reflexionar sobre la importància del treball en equip als centres, en vista d¿una programació consensuada, coherent i col·legiada.
4. Identificar els espais comuns (continguts i mètodes) dels diferents àmbits curriculars.
5. Realitzar un diagnòstic del propi centre amb relació als punts forts i febles en vistes a la realització d'un pla de centre dels àmbits transversals.
6. Posar en pràctica activitats compartides de la programació per competències dels àmbits transversals de forma col·legiada en el context del centre.
7. Elaborar un pla de centre dels àmbits transversals a partir dels criteris consensuats
|
| |
Continguts |
§ Anàlisi de les competències dels àmbits transversals.
§ Àmbits transversals: autodiagnosi i reflexions metodològiques.
§ Disseny d'activitats i seqüències didàctiques per als àmbits transversals.
§ Programació dels àmbits transversals: coordinació dels equips de centre.
§ Estratègies per a la coordinació dels equips de centre amb relació als àmbits transversals.
§ Eines per a l'avaluació col·legiada.
|
| |
Formador/a |
Jordi Royo
|
| |
Avaluació |
Assistir a un mínim del 80% de les sessions presencials
Elaborar i presentar un model de gestió de centre de l’avaluació dels àmbits transversals
Respondre el qüestionari de satisfacció del curs
|
| |
Requisits de certificació |
• Assistir a un mínim del 80% de les sessions presencials
• Realitzar i validar de les tasques
• Respondre el qüestionari de satisfacció
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de secundària amb responsabilitat de gestió i coordinació pedagògica de centre. Si el nombre d'inscrits és molt elevat, s'aplicaria el criteri d'inscriure dos docents per centre com a màxim.
|
| |
E-mail |
formaciocurriculum@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
18/02/2020 |
1600 |
1900 |
Sessió 2 |
dimarts |
03/03/2020 |
- |
- |
Sessió 3 |
dijous |
17/10/2019 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimarts |
31/03/2020 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimarts |
05/05/2020 |
1600 |
1900 |
|
| |